Naš Blog

U našoj blog sekciji izdvajamo zanimljive članke sa tematikom vezanom uz bioenergiju.

Marina & Marko

bioterapeuti

Moje tijelo

Jun 9, 2019 | Novosti | 0 comments

MOJE TIJELO

Slika o tijelu i samopoštovanje počinju u našem umu, a ne u ogledalu. Slika tijela je i emocionalna i mentalna.
Kakva će biti slika o našem tijelu ovisi o mentalnoj slici vlastitog tijela (oblik, veličina, izgled i slično) i o našem stavu prema fizičkoj komponenti nas kao osobe (naše misli, uvjerenja i osjećaji o vlastitom tijelu).

 

Imati zdravu sliku o svom tijelu je puno više od toga da tolerirate kako izgledate. Imati zdravu sliku o tijelu znači da volite način na koji izgledate, te da ne pokušavate promijeniti svoje tijelo kako bi izgledalo kako vi ili drugi misle da biste trebali izgledati. Imati zdravu sliku o svom tijelu znači prepoznati vlastite kvalitete i snage zbog kojih se osjećate dobro u svojoj koži, a koje su iznad oblika, izgleda ili težine vašeg tijela, kao i odupiranje pritisku da težite mitu savršenog tijela koji nam se često servira kroz medije.

 

Svi mi smo iskusili želju da promijenimo neki aspekt našeg izgleda. Ne sviđa nam se naša prirodna boja kose ili pojava sijedih, smeta nam naš preveliki nos ili mislimo da smo predebeli ili premršavi. Ovakvi trenuci sasvim su normalni i dok god nam ne bude anksioznost ili nam ne mijenjaju pozitivan osjećaj sebe, govorimo o općenito pozitivnoj slici našeg tijela. Imati zdravu sliku o svom tijelu u biti znači da se osjećate ugodno s tijelom koje imate. To ne znači da mislite da je ono savršeno, već da ga prihvaćate kao dio sebe i da ga volite i brinete se o njemu.

 

Tijelo i samopoštovanje

Samopoštovanje je ključno da bi imali pozitivnu sliku o svom tijelu. Naime, samopoštovanje je način na koji cijenite i poštujete sebe kao osobu. Tu ne mislim samo na vaš odnos prema vašem tijelu jer samopoštovanje utječe na to kako se brinete o sebi emocionalno, fizički i duhovno. Imati dobro samopoštovanje znači da se ne odbacujete kada pogriješite i da se osjećate dovoljno dobrima čak i kada imate posla sa izazovnim situacijama ili osjećajima.
Slika o tijelu i smopoštovanje direktno utječu na naše misli, osjećaje i ponašanje. Često kažemo da se ne osjećamo dobro u sebi kada nam se ne sviđa naše tijelo ili neki dio našeg tijela. Bit zdrave slike o tijelu i samopoštovanja nije da se osjećamo sretno cijelo vrijeme. Bit cijele priče je da poštujemo sebe i druge, da njegujemo realistično razmišljanje, te da smo u mogućnosti rješavati situacije/probleme koji nam dolaze u susret na zdrav i produktivan način.

Kod negativne slike o našem tijelu i lošeg samopoštovanja sasvim je druga priča. Problem s negativnim razmišljanjem je da kada se počnemo fokusirati na probleme ili nedostatke u jednom području, onda postaje vrlo lako vidjeti samo probleme i u drugim područjima. Negativno razmišljanje u biti dovodi do samo još više negativnog razmišljanja. Evo jedan primjer – recimo da smo mišljanja da nam ništa ne uspijeva i da čega god da se primimo to je osuđeno na propast. S obzirom na ovakav tijek misli u mentalnom procesu, slika o našem tijelu će vjerojatno pratiti taj ton pa ćemo možda svoje tijelo promatrati na način da nešto ne valja s njim, da bi trebali izgledati više kao neki drugi ljudi i slično. Ako se osvrnemo na problematiku sa samopoštovanjem kod ovakvih osoba onda ćemo najvjerojatnije pronaći odraz svega navedenog i u tom području. Najčešće će ljudi reći da nisu dovoljno dobri i da su svi drugi bolji od njih.

Primjer nam pokazuje kako naša preokupiranost našim “manama” utječe na stvaranje negativne i nezdrave slike o našem tijelu, kako nas baca u osjećaj srama ili čak gađenja prema tome kako izgledamo. No, stvari nisu najčešće crno-bijele pa će tako većina pojedinaca doživljavati različite stupnjeve pozitivnih i negativnih osjećaja o svom tijelu u različitim fazama života ili u različitim situacijama. Problem je ako vlastito samopoštovanje temeljimo isključivo na jednoj stvari, kao što je to kako izgledamo ili koliko kilograma težimo. Bitno je da nam temelji samopoštovanja uključuju razne osobine kao npr. našu osobnost, talent za nešto, našu ulogu u društvu i slično. Kada imamo niz stvari koje cijenimo o sebi, naše viđenje sebe će biti stabilnije i čvršće.

 

Zdrava slika o tijelu

Na našu tjelesnu sliku mogu utjecati brojni društveni faktori i ona je podložna svim vrstama distorzije od naših ranih iskustava, stavova roditelja, naših emocija, raspoloženja, kulture u kojoj živimo i slično. Pozitivna, zdrava slika o našem tijelu ne uključuje samo da prihvaćamo i volimo način na koji izgledamo, već nam omogućava i da osjećamo svoje tijelo. Kada imamo zdrav odnos sa svojim tijelom onda smo u prilici i biti senzibilni prema signalima i porukama koje nam ono šalje.

 

Koraci koje možemo poduzeti za bolju sliku o našem tijelu:

 

1. Nemojte izbjegavati vlastito tijelo
Izbjegavanje vlastitog tijela jedan je od načina održavanja negativne slike tijela. Umjesto da ga izbjegavate, okrenite se prema svom tijelu i upoznajte i istražite svaki njegov dio. Naviknite se biti sa svojim tijelom, nemojte izbjegavati gledati ga u ogledalu i počnite gledati sebe kao cijelovitu osobu. Možete i vježbati njegovanje vlastitog tijela – masirajte ga, priuštite mu opuštajuću kupku ili neku tjelesnu aktivnost. Što više ćete raditi na tome da stupite u kontakt sa vlastitim tijelom, to je vjerojatnije da ćete ga prije prihvatiti i razviti zdrav odnos prema njemu.

 

2. Nemojte uspoređivati
Jedan od čestih načina održavanja negativne slike o tijelu je usporedba. Stalno uspoređivanje vlastitih fizičkih osobina s onima drugih ljudi. Za puno ljudi ova navika je automatska i događa se više puta dnevno. Nažalost utjecaj medija i slika savršenog tijela bez mana kakvu nam oni plasiraju definitivno nam ne pomaže. Pokušajte primjetiti u kojim se to situacijama uspoređujete s drugima, s kim se uspoređujete i što pomislite u trenutku usporedbe? Da li je to što pomislite realno? Kakve osjećaje to budi u vama? Što si možete reći kako bi se umirili i kako bi se osjećali bolje? Također budite svjesni poruka koje čujete ili vidite u medijima i kakav to utjecaj ima na vas. Kako bi promijenili način na koji reagiramo potrebno je prepoznati i izazvati te stereotipe.

 

3. Odvojite osjećaje od osjećaja prema vlastitom tijelu
Često nam se dogodi da imamo loš dan ili probleme s partnerom i počinjemo se osjećati loše. Tada je vrlo lako upasti u zamku i možemo se početi osjećati kao debeli, ružni, neatraktivni. Ako vam se to dogodi potrebno je stati na trenutak i zapitati se što je zapravo izazvalo taj osjećaj? Osjećate li se pod stresom, tjeskobno ili ste nisko s energijom? Da li ste suočeni s izazovima u nekim drugim dijelovima svog života? Pokušajte identificirati pravi problem i odvojiti ga od izgleda tijela. Kada se pojave negativne misli, razmislite o tome što bi rekli svom prijatelju/prijateljici ako bi bili u sličnoj situaciji i pokušajte poslušati vlastiti savjet…

 

4. Vježbajte prihvaćanje
Vrijeme je da shvatimo da nositi negativnu sliku o svom tijelu je kao da imate stalnog kritičara u glavi. On je grub, oštar i neće vas poštediti gadnih komentara na račun vašeg izgleda. Unutarnji kritičar su zapravo internalizirane kritike koje su bile dio našeg životnog iskustva, a obično su to glasovi ljudi iz našeg djetinjstva.
Ključno za promjenu negativne slike tijela je uhvatiti se u koštac sa kritičarom i naučiti se voljeti i prihvatiti onakvima kakvi jesmo. Bitno je shvatiti da to što smo nesavršeni ne znači da smo krivi. Naše nesavršenosti nam otvaraju mogućnosti za učenje, rast i iscjeljenje.

 

Kako bi razvili zdravu sliku o svom tijelu potrebno je pozabaviti se temeljnim emocionalnim problemima. Ako iskrivljena slika o sebi dovodi do poremećaja hranjenja ili do pojave depresije, ansioznosti i slično, potrebno je potražiti stručnu pomoć i podršku.

 

Bioterapija kao komplementarna terapija može se kombinirati sa klasičnim oblicima liječenja i može osobu dodatno podržati sa energetske strane. Kroz terapiju bioenergijom podržat ćemo naše mentalne i emocionalne procese, te ćemo stvoriti kapacitet za nošenje sa teškim životnim situacijama i nedaćama. Proces terapije omogućit će vam osjećaj prihvaćanja i osjećaj cjelovitosti bića, te vam vratiti povjerenje u život. Proces samoprihvaćanja nije jednostavan i ne događa se preko noći. Taj proces zahtjeva puno hrabrosti, strpljenja, suosjećanja i tone samopreispitivanja. No, radi se o mogućnosti da iscjelimo sebe, da ostvarimo zdravu sliku o svom tijelu i da gdje god da idemo i s čime god da se sretnemo u životu, nosimo osjećaj bezuvjetne vlastite vrijednosti.

“Svoje tijelo shvaćam kao instrument, a ne kao ornament.”
– Alanis Morissette

 

autorica: Marina Pirš
Bioterapeutkinja, predavačica i osnivačica centra

0 Comments

Submit a Comment

Bioterapija.hr

Bioterapija.hr je internet stranica koja se bavi promoviranjem znanja o bioenergiji. Naše znanje i međunarodno iskustvo čini nas specijalistima za integrativnu bioterapiju.

Design by Zorland j.d.o.o.

Trebate pomoć?

Share This